Firma Vans

Firma Vans kieruje swoją ofertę głównie do młodzieży. Co prawda przeglądając ofertę tego producenta można znaleźć kolekcje kierowane do osób dojrzalszych, niemniej główną grupą docelową Vansa są ludzie młodzi, z silnym naciskiem na tych, którzy starają się prowadzić aktywne sportowo życie. Deskorolkarze, surferzy, rowerzyści- wszyscy oni są w obrębie zainteresowań firmy, która dokłada wszelkich starań, by jej obuwie spełniało nawet najbardziej restrykcyjne wymogi stawiane przez wymagających użytkowników.

Vans ma świadomość, że działanie wśród dość specyficznej grupy, jaką są nastolatkowie oraz dwudziestolatkowie, którzy na ogół mają jasno sprecyzowane zainteresowania nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do produkcji i sprzedaży obuwia. Stąd też producent angażuje się w rozmaite akcje promocyjne, które poza aspektem marketingowym pokazują również, że firma szanuje pasje swoich klientów. Przykładami takich akcji mogą być takie inicjatywy, jak turniej Vans Shop Riot, festiwal Vans Off The Wall Music Night, czy Warszawska Szkoła Deskorolki. Spokojne i stosunkowo mało inwazyjne metody promocji marki są dobre dla firm, które swoją uwagę kierują w stronę bardziej ustatkowanego klienta, natomiast w wypadku takiej klienteli nie miałyby racji bytu. Vans zdaje sobie doskonale z tego sprawę, dlatego też nie ustaje w trudzie w organizowaniu różnego rodzaju imprez i eventów, które mają łączyć w sobie zarówno promocję, jak i dobrą zabawę.